úterý 24. září 2013

Pondělní průzkum: Hala Targowa

Dnes jsem prozkoumala alespoň část centra Wrocławi. Po venku jsem pobíhala větší část dne, takže poznatků i fotek je hodně. K psaní jsem se ale dostala strašně pozdě (překlad nesnesl odkladu), takže si dneska dáme jen takovou ochutnávku.

Vratislavská tržnice se nachází na kraji Starého města ve velké novogotické budově z roku 1908. Někdo by si ji možná mohl zvenčí kvůli věži s hodinami splést i s kostelem.


Uvnitř se nachází dost ohromující množství stánků. Přední část zabírá ovoce a zelenina, zatímco v zadí třetině jsou stánky s květinami a obrovskými pugéty. Hodně z nich je smutečních nebo slavnostních, polská záliba v pomnících a kladení věnců v tom jistě hraje nějakou roli. Po obvodu jsou stánky s masem, sýry a uzeninami. Hodní ochoz je poměrně prázdný, prý je to příznak úpadku tržnice. Pár obchůdků tu nicméně taky najdeme.


(Ta indická turistka fotila ještě horlivěji než já.)


Největší pecka je ovšem obrovská nabídka ovoce a zeleniny. Mají tady snad všechno a naprostá většina plodin (kromě banánů například) je lokální, tedy polská. Většinou mají spoustu odrůd na výběr: čtyři druhy švestek, hromady rajčat, fazolky samozřejmě zelené i žluté... Prodávají tu i houby, ořechy, maliny a všechny možné bylinky ve velkých pugétech. O tom si můžeme nechat v Česku na farmářském trhu jenom zdát. (Pro ceny násobte cca 6,2).

Každá druhá bedýnka obsahuje jiný druh rajčete. Bylo jich asi patnáct. Nekecám.
Nádherný praváky!

Hub měli taky asi osm druhů - bedly, praváky, jiný hřiby, lišky, klouzky, u dalších si ani nejsem jistá jménem...

Šly na mě úplně mrákoty, když jsem si představovala to řádění v kuchyni. :)

Kromě zeleninových orgií jsem objevila u pult plný sušenek a sladkého pečiva. Taky vypadal slibně, až za mnou přijede návštěva, musíme ho prozkoumat kontaktně.



To je pro dnešek vše. Je strašně pozdě a já zítra vstávám na orientační program na univerzitě... Zítra slibuju trochu kultury v podobě památek Starého města.

Žádné komentáře:

Okomentovat